pagode tuning

Dieses Thema im Forum "Technik - Motor, Getriebe und Fahrwerk" wurde erstellt von mustermann959, 14. Januar 2011.

  1. M127II

    M127II M127II

    21. April 2007
    6,8 Liter-Pagode



    Ach was Mehmet, was brauchst Du ABS?

    Du willst doch fahren und nicht bremsen.
    Du weißt doch: wer bremst ist feige.:D

    Und außerdem:
    Hubraum (und Leistung und Beschleunigung) ist durch nichts zu ersetzen als durch noch mehr Hubraum (und noch mehr Leistung und noch bessere Beschleunigung).:)

    Somit sollte man (Du) Sinans Ratschlag sehr ernst nehmen und mal mit Erhard Melcher Kontakt aufnehmen...:):bierkrug:

    Achim
     
  2. schlüssellos

    schlüssellos Aktives Mitglied

    4. Februar 2009
    6.3 l Pagode

    Hallo,

    gibt es eigentlich Aufzeichnungen bzw. Meßwerte der Fahrleistungen bei den damaligen Testfahrten ?

    Oder dieser neu aufgebauten Versuchspagode ?

    Gruß, Felix
     
  3. Twista

    Twista Aktives Mitglied

    343
    8. September 2008
    Moin Achim,
    Walter Roehrl wird ja nachgesagt, er haette zu diesem Thema folgende Meinung: Hubraum laesst sich durch nichts ersetzen. Ausser durch NOCH MEHR LADEDRUCK! :klatsch:

    Ich bin ja fuer die Kombination aus reichlich Hubraum und ordentlich Ladedruck...

    Munter weiter machen!
    Andreas
     
  4. Pagodino

    Pagodino Aktives Mitglied

    536
    4. November 2004
    Da muss ich ja

    Muss mich doch mal wieder zu Wort melden.

    -Motortuninig mit Langhuwelle bei MST bis 238 PS aus dem 280er, nicht schlecht.
    -Bau dir einen guten Motor auf mit Feintuning kommst du auf gute Leistung, eventuell wuerde ich ueber eine elektronisch gesteuerte Einspritung (Fliehkraftversteller ersetzt durch Stellmotor) nachdenken (gibt es schon ein paar sonst ueber MSII
    -Kennfeldzeundung
    -Kruemmer
    -Soll es einen Motorumbau geben, dann 500er Alu (wiegt weniger als der Guss und hat Leistung, die ersten gab es ab 1979 (30 Jahre). Solltest du einen 5.0 aus dem SLC finden so passt die 3.5 Glocke ( bis auf ein Loch).
    Mit Getrag 265 (o.86) passt perfekt die 3.23 aus dem 4.5. Wuerde auch gerade die Bremsmomentabstuetzung uebernehmen.
    -Bremsen aus dem W126 passen im Off-set, aber ander Bohrung, kann aber geloest werden. Dann ist auch ABS moeglich, wuerde aber 4-Kanal gehen, da Sensor am Rad und nicht am Kardan hinten wie beim 126 (auch moeglich, aber...)

    Paar Eckdaten zu meinem 280 SE 3.5 Coupe das ich gerade aufbaue:

    -ueberarbeiteter 3.5 mit 4.2 Innenleben, Getriebe 76/27 A5 verstaerkt, Bremsen 300 mm W126 Bendix vorne, W126 Bremskraftverteiler und Bremszangen hinten, Bremsmomentabstuetzung mit Stahlfedern, keine Zentralfeder aber Stabi und haertere Federn (Eibach Mechatronik), 6.3 Blattfeder, 12mm Unterleger (6.3 hat 20mm), 6.3 Auspuff (Mitteltopf und Endtopf), Einspritzung MSIII (Hallsensor-Nockenwellensensor von Alfa-Bosch in Verteiler mit 8x2-2 Trigger, Leerlaufsteller, elektr.Zuendung, 2 e-van), PU-Lager Stabi (Sl-edtition), Schubstreben (Cox-racing) und 70 Shore Zentrallager (Kabinenlager, gibt es noch heute). Alles nur Sichtbar fuer wirkliche Experten. uebergiens die Bremsmomentabstuetzung gab es an Coupe-testwagen, die nie in Serie gingen). Auto hat Klima (modifizier, blaesst nun ueber die Heizungsrohre und nicht mehr nur zentral), Schiebdach, Kolor, Heckscheibenheizung usw. Gerade lackiert in 728, mit 300 Chrom (3mm Plastikdueberl fuer den Zigeunerchrom an den Radlaeufen mit 2.5 mm Schraeubchen, nicht Blech auf Blech). Schiebdachablauf in den Radlauf wie beim W126. usw... mein neues Alltagsgefaehrt ab Sommer 2011.

    Gruss Pagodino
     
  5. hallolo

    hallolo zurück in D

    675
    25. Mai 2008
    Ganz ehrlich gesagt, Pagodino? Da bekommt man richtig Lust....

    Auf jeden Fall viel Spaß wünscht Dir

    Michael
     
  6. majus

    majus mag 60er Jahre Mercedes

    983
    22. Mai 2005
    Moin Pagodino,

    und mit dem bist du dann in der Region Bozen unterwegs? Ich bin im Juli in der Ecke, würde ja gerne mal einen Blick auf das Projekt werfen, klingt sehr durchdacht!

    Grüße
    Marius
     
  7. Pagodino

    Pagodino Aktives Mitglied

    536
    4. November 2004
    Bozen

    War lange Jahre in Bozen, non sitze ich in Abano Terme. Der Wagen ist aber im Moment beim meinem Freund Giovanni zur Farbgebung (728) in Bozen. Im Juli allerdings sollte alles wieder zusammengefunden haben und das Experiment stehen. Ich wollte mit dem vorhanden Mercedes-Material das beste heraushohlen ohne einen Komplettumbau zu machen.

    Es stand auch zur Wahl einen M120 mit W124 Hinteraches zu verbauen, doch das kommt vielleicht mal in einem anderen Auto zu Stande. Die W124 Achse ist recht einfach unter das Auto zu bekommen (nur 4 Aufnahmen zum einschweissen mit orginalen W124 Blechen). Der M120 (aus dem SL wegen Oelwanne) ist gleich lang und schwehr wie der M116. leider geht der M119 (500 er) nicht in die W108-113 da zu breit im Zylinderkopf (M120 schmaler). deshalb gab es auch nie einen GE mit M119 Motor sondern nur mit dem m113 (siehe auch Mechatronik). Als Stuergeraet reicht heute die MS III die den M120 sorglos packt.

    Gruss Pagodino
     
  8. GGR

    GGR Mitglied

    5
    19. Dezember 2012
    Pagoda 5.6 five speed manual

    Hi all,

    this is my first post here. Sorry it is in English, but my German is way too rusted to write a decent post. in Goethe's language.

    I thought I would share my project which is a '71 Pagoda fitted with a 560 motor (with Gen 1 500 K-jet, ignition and camshafts), a 5 speed Getrag 265 transmission using an AMG bellhousing, an LSD 2.82 rear differential out of a W109 6.3 and a slightly lowered and stiffened suspension.

    The story of the build is here: Pagoda 5.6L manual trans project

    [​IMG] [​IMG]
    Below are two links to onboard videos which were the first test drives. On the first one it just started raining and the road was all greasy/slippery, so I got a bit of problems to get the tires sticking. The second one is on dry road but there is quite some traffic. I don't know if the speed is well rendered in the videos, but the car is very well mannered and really fast:

    http://www.youtube.com/watch?v=KD8ulV5ohKc&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=dN5MZ99hsOU&feature=plcp

    Apart from inside the engine bay, the car looks absolutely stock.

    Below are a few pictures :
     

    Anhänge:

  9. d.Hahn

    d.Hahn Aktives Mitglied Mitarbeiter Administrator

    20. November 2003
    Hei,

    my repect.
    Come over to germany. Our Highways are without
    any speed limits.
    See you next year --> 50 Years of Pagoda.

    regards
    Detlef H.
     
  10. GGR

    GGR Mitglied

    5
    19. Dezember 2012
    Thanks !

    Funny you would talk about free speed on highways because I just paid a speeding ticket right now over the net, before seeing your answer. Culprit is my W111 Coupe with 5.0 motor, but that's another story : '62 220SE Coupe 5.0 Presentation

    I had the occasion to enjoy German highways while I was still living in Europe and still owning my W109 6.3. I will bring my Coupe and Pagoda back with me when I return to Europe and I will hopefully be able to enjoy them on German highways.
     
  11. sternfan

    sternfan Aktives Mitglied

    703
    26. Juni 2005
    Hallo,
    ist er denn wahnsinnig? Für solche Geschwindigkeitüberschreitung werden im Amiland dem Fahrer erstamal die Hände und Füße abgehackt und dann gibts lebenslänglich!!!
     
  12. GGR

    GGR Mitglied

    5
    19. Dezember 2012
    "ist er denn wahnsinnig? Für solche Geschwindigkeitüberschreitung werden im Amiland dem Fahrer erstamal die Hände und Füße abgehackt und dann gibts lebenslänglich!!!"

    Well, I take from it that the effect of speed is quite well rendered in the videos. May be a bit too much?
     
  13. hallolo

    hallolo zurück in D

    675
    25. Mai 2008
    ... the Sound of the Engine ... ;-o
     
  14. Pagodino

    Pagodino Aktives Mitglied

    536
    4. November 2004
    Hi

    Hi Grael,
    so you did the second project in the time I'm not finished my first. I think you work not enough in Washington or your girlfrind is a saint!

    In any case, if you find a SLC 5.0 in the states, let me know, it comes up a new project car, a W112 cabrio to finish with 5.0 and Getrag 265!

    As I was a little out of fortune the last year (family problems), but I hope it will getting better. Hents99 told me that the parts for my 500 E W124 are ready, so the last week of january it gets his manual tranny (automatic is dead after 250tkm), new paint and MH-dezent MH 100 17 inch rims. After that I will go ahead with the coupe, it is a shame!

    Best Pagodino
     
  15. Vogeljunges

    Vogeljunges Aktives Mitglied

    453
    13. Februar 2012
    Love reading this thread more and more...
    Keep goin'...


    '68 280sl Automatik
    '67 Buick Riviera 430cui
     
  16. GGR

    GGR Mitglied

    5
    19. Dezember 2012
    Hi Patrick,

    my wife is indeed a saint, and she also goes on mission abroad regularly for work. This is when I work hard on my projects so that she doesn't see all of it ! I also had time in between two work contracts last summer so this is when I did most of it. This project went much faster than my Coupe for several reasons: I had all the parts, experience gained with my Coupe reduced try and error greatly and finally I kept it much simpler than the Coupe (no programmable EFI + ignition, easier options etc.).

    Very honestly, and especially if you use a Getrag on that W112 project, I would go with a later M117 block and an AMG replica bellhousing. There is a guy in Germany who makes them. You would then have the same set-up I have in the Pagoda. An early SLC 5.0 motor would make sense for your 3.5 Coupe with the G76/27 A5 you have. It would just look stock.

    Your 500E with a manual trans is going to be something. Are you going to use that carbon fiber bellhousing? I would also like to have a project with an M119. It's a shame it doesn't fit in earlier cars.

    Did that guy ever finished the hubs? I need to upgrade the brakes on the Pagoda and I would need them. Let me know.

    Sorry to hear about your family problems. Wish you the best. Are you still in Italy, or did you eventually move back to Germany?
     
  17. Pagodino

    Pagodino Aktives Mitglied

    536
    4. November 2004
    Hi French-connection

    Hi read somthing new, my wife....congrats

    The guy from the machine-shop has moved so I haven't contact with him, but If you won't use the spacer (viano) solution I will find him. Other possibility is Hents99, I could explain him how to made the front hub to carry the 300 mm W126 brakes, as I have the design and Estonia would cost less?!

    For the Coupe I decided to use the tuned M116 with the MS3x, M119 injectors and FG 508 Mustang single coils in the distributor because it looks original and I want to know how fast this car could be with the originale 5 speed and 3.92 axle. I think the fuel economy will be rather good with this set-up, too.

    As I have the modified 3.5 bellhousing wich fits directly to 3.5-4.5 and 5.0 the Getrag-box I would look for the 5.0 or make me the intermediate plate (I have the design). This is the way for the 300 SE W112 Cabrio. The rest like Brake up-grad (W126 mopf2), MSX3, will be like the 280 SE 3.5 coupe.
    At the end I found a easy solution for the aircon to make it function with all jets in the car, not only in the center (Behr). I use instead of the original heaters (2) a compact heater/evaporater unit from diavian from tractors. So you can have aircon left, right, up, down, dry and recyle like in new cars. The blower is changed with a modern centrifugal typ with a glasfiber handmade adapter to the original heating unit. As you know, fast yes but for me the confort is not n optional...I am getting old!
    For the set-up in the End i use the HR-cup-Kit as this had still the reinforced rear springs from the bad-road kit (same dimesions and pressure) and lower front springs, so I compensate the air-rear-axle set-up on my car with the harder and higher coils. The rear torsion bar and anti-dive is a must for me on this cars, without on hard deceleration the car never will be stable, not with Mechatronik or other solutions!

    As you se much work is done, now I had to finish the rest like acustic adsorption (PE-3 mm with high density), chrom-work (not direkt on the body but with wuerth 3 mm plastik protectors on the screws), wiring (incluting wiring for the futur LPG-use) for the MSX and so on. Normaly a week and all could be done, but with the work and family it will be 3-4 month.

    First I want to buy a 190 E 2.5 16V with EFI but after I've seen several cars and prices I decided to keep the 500 E and go my way to make all manual transmissioned. Hents99 mad me the flywheel wich bolts on the original starter-gear and takes in front the 265 mm 540i BMW clutch. Throwout-bearing is a hydraulic one (Corvette). Pedales where from a 200 E, the fitted in less than 2 h from one to the other car (I imagined hard work like on the 560 SEc of Reiner but..) Tach-sensor goes on Hardy (4 bolts on 500 E!), between the Getrag 265 and Hardy is a 4 cm spacer (BMW pattern to Mercedes 4 bolts). Overload valve taken off the 722.3 but still connected like the drive-position sensor will leav on the car in D postion. Kick-down switch on the floor still there because of the enrigh mechanism of the 326 PS 500 E's. I can't wait.....


    Best wishes for a good 2012, perhaps we can se us this year in the states or on lake of constance.

    Pagodino


    P. S I am still in Italy, the crysis is hard for the people and not justified for the nothern part of italy as hear the production and standarts ar central european like in gemany. For example 56% of the health care costs are for 3 south reagons with onle 16% of the population! I have still the oportunity to return as chief on my home town but after 20 years it is not easy to cut!
     
  18. Mixi

    Mixi Mitglied

    9
    13. Dezember 2011
    Hallo Pagodino,

    ist dein 3,5 (4,2l) V8 fertig?

    Hast Du den M116 Guß-Block verwendet, oder den Alu Block. Ich frage deshalb, weil ich einen Guß-Block 3,5l neu aufbauen will um die gesamte 300 SEL Technik mit Stahlfederung in eine 280 er Pagode einzubauen.

    Grüße
     
  19. GGR

    GGR Mitglied

    5
    19. Dezember 2012
    Ciao Pagodino,

    spero che tutto sia bene con i tuoi progetti. Sei sempre in Italia?

    Da parte mia ho adesso finito la mia 280SL 5.6 con cambio manuale. Va fortissimo!! Pagoda 5.6L manual trans project

    Lo ho fatto une nuova pittura, ora e anche bella:
     

    Anhänge:

Schlagworte:
Müller Classic Motors
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