Wir trennen uns von "Sally" - 280SL von 1969

Dieses Thema im Forum "Ich suche / biete / tausche" wurde erstellt von Jafetica888, 22. August 2017.

1. Jafetica888

Jafetica888 Neues Mitglied

3
    30. November 2010
    das Auto ist in Las Vegas, kann aber leicht verschifft werden. Ich habe Sally (mein Sohn hat sie nach 'Sally Carrera' aus dem Film Cars benannt) seit 10 Jahren, da wir umziehen muessen wir uns leider trennen

Mehr info (Bilder, Dokumentation der Restaurierung etc) jederzeit via email/private message

Tobias

PS: das Auto ist bei einem Haendler zum verkauf (http://www.celebritycars.com/detail-1969-mercedes~benz-280_sl-used-16543883.html), ich mache aber gerne einen besseren Verkaufspreis fuer Mitglieder vom Pagodentreff

1969 Automatic, Blue exterior (I believe the name is China Blue) & new Tan leather interior (Original MB) with Hard and Soft Tops. Still as original as it was 48 years ago. Correct & Original: Becker Radio, VDO Clock, Bosch Horns, MBZ Chrome Gas Cap, manuals & tools roll. It drives amazing!

Mileage: 79,900 miles (about 2,500 since she was renovated)
    VIN# 11304412010112
    ENGINE # 153624

Nevada Car - has never seen snow or rain and thus has no traces of rust, conditioned garage kept

The car was full restored by Las Vegas Silver Arrow Classic Car Restaurations in 2007 (Documentation available including pre/during and post pictures); just some highlights of what was done: Car was stripped/sanded/repainted; All Rubber pieces replaced, New Windshield, New Tires, Replaced upholstery, New Firewall pad/hose insulators/rub strip rubbers/door weatherstrips/trunk seal/outer mirror glass/door handle gasket; Replaced subframe mounts/all coolant hoses/transmission cooler hoses/motor mounts/power steering hoses/rear fuel hose/belts/shift bushings/drive shaft center support/rear transmission mounts.

In 2010, transmission was rebuild (receipts available)

Engine is maintained and recently tuned by Master Mechanic, car drives as good as it did in 1969

The car is highly original and has never been welded – you can still see the distinctive headlamp-locating ‘dimples’ that are often lost on restored cars. The floorpan under the luggage deck behind the front seats (a known rust trap on these cars) is also in excellent original condition. Even the carpets are original and in good condition commensurate with the low mileage.

The car has been in Las Vegas since at least 1995, has never seen snow or rain and drives less than 250miles per year.

Asking price is [FONT=&quot]€[/FONT]95,000; happy to provide you with detailed pictures of the car now, documentation of the renovation (incl. pictures and receipts) etc

Juchitzerfranz und 722 gefällt das.
Müller Classic Motors
  1. Diese Seite verwendet Cookies, um Inhalte zu personalisieren, diese deiner Erfahrung anzupassen und dich nach der Registrierung angemeldet zu halten.
    Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.
  2. Pagodenkalender 2022 - Jetzt vorbestellen:
    Alle Informationen unter pagodenkalender.de/vorbestellen